Tidsoptimisten

Åkte till ridskolan i morse, och det är så himla smidigt att jobba där så jag visste att jag skulle vara klar i hyfsad tid. Hade ju lite att fixa med, bland annat röja ut och fylla upp bilen med fyrhålsskor och andra vintergrejor. Men först var jag förbi mamma och hämtade hennes hundar, de fick följa med hem till mig och skoja lite med de andra medan jag fixade med bilen. Satte alarmet på telefonen så jag skulle komma i tid till dagis, men när den ringde var jag typ halvklar. Rafsade undan det sista och åkte iväg till dagis, jättefort!!!

När jag hämtat Leoni åkte jag upp till Brottby för att hämta skor och även fast jag skyndade mig började klockan helt plötsligt rusa iväg! Jag som skulle hinna handla mat och hämta hundarna innan jag skulle möta upp Fodax-bilen kvart i fem i Upplands Väsby…

Alla i baksätet i väntan på Fodax-bilen

Det var med Guds försyn jag hann i tid, men jag måste tyvärr meddela att jag först trodde jag skulle hinna allt detta (minus Fodax då förståss) INNAN jag skulle hämta på dagis! Det säger ganska mycket om min tidsuppfattning.

Svängde förbi McDonalds och köpte lite mat och åkte hem till mamma och åt middag med henne. Leoni fick burkmat, orkade inte fixa mat idag. Det måste vara okej att få slappa lite ibland, man är ju inte mer än människa liksom…

Fick äntligen se mitt hundprogram som jag tjatat om, och jag blev inte besviken. Vilken MAN den här Cesar Millan är! En superstark ledare som dessutom omvandlat det här med ledarskap på ett trevligt och bra sätt. Inget våld och inga höga röster. När jag tänker efter så sa han nog inte nånting alls till hundarna, utan talade mera om vad det var för energi han förmedlade. Kolla själva nästa gång, går på TV4+ på måndagar klockan åtta.

Nu är det dags för CSI, så vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

