Limpan på rajtantajtan!

Den gamla dagisförkylningen har blivit avbytt av en ny. Tyvärr har den här en mycket envisare hosta och i natt var hon ledsen och hade svårt att sova. Tre timmar senare gav den äntligen med sig och hon somnade i min säng. Hon sov en timma längre än hon brukar och sen var det full fart som vanligt. Själv hade jag svårt att hålla ihop, men det är väl åldern…

Vi skulle egentligen åkt till Rimbo med några kompisar och bada, men jag vill inte fresta ödet med att odla förkylningen till nåt värre, så vi stannade hemma. Dessutom var jag som sagt ganska trött så vi hasade omkring i pyjamas en stund. Framåt lunch klädde vi på oss och gick en lång sväng med hundarna,  det snöade sådär mysigt och stillsamt.

Här får min rosa maräng (jag måste ju kompensera för den mörkblå åkpåsen!) en puss av Clarence!

Kvällsplanerna var lagda till en höstfest som vår trevliga hembygdsförening ordnar varje år. Man tar med sig egen mat och dryck, hembygdsföreningen fixar kaffe och bullar. Ett lotteri finansierar bandet som spelar och det brukar vara mycket folk! Jag hade ju ingen barnvakt men Madde och Anders skulle ha med sig sina ungar också så jag och Leoni följde med en liten stund. Vi var 12 stycken som delade på smaskig smörgåstårta och Limpan tyckte festen var toppen!

Jag har så himla kul!

Leoni och Madde löser världsproblemen…

Ett sällsynt kort på oss tillsammans! Noterade att mina brillor behöver justeras. De sitter ju tvärs över ansiktet på mig!!!

Nä, dags för att möta ännu en natt med hosta. Hoppas hon får sova för sin egen skull…

Vi ses!
Familjen Gustafsson

Kommentera

